Wybór platformy.

Celowo pomijam wybór hurtowni dropshipping z którą będziemy współpracować, możliwości współpracy z hurtowniami poruszę w innym wątku.

Obecnie możemy wybierać wśród wielu dostępnych gotowych platform sklepowych, są to gotowe „produkty” łatwe w uruchomieniu jednak trudne do dostosowania, każda zmiana wiąże się z dodatkowymi wydatkami, a czasami zmiany są niemożliwe, dużą niedogodnością jest nie tylko przywiązanie do usługodawcy, ale całkowita od niego zależność. Oczywiście istnieją możliwości wprowadzenia zmian, ale tylko takich, na jakie pozwala firma udostępniająca nam usługę platformy sklepowej. Na drugim biegunie znajdziemy firmy oferujące pełne dostosowanie autorskich silników sklepowych do potrzeb klienta taki projekt to jednak koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych.  Największą swobodę przy zachowaniu niewysokich kosztów dają rozwiązania open source. Lista dostępnych platform jest naprawdę duża mamy tu do wybory bardzo dobrego oprogramowania z ogromnym zapleczem na forach internetowych. Od bardzo rozbudowanego Magento po rozwiązania oparte o silnik WordPress czy Drupal. Ja na potrzeby mojego artykułu oprę się o koszty uruchomienia sklepu na oprogramowaniu Prestashop, które ma duże wsparcie wśród polskich użytkowników, ilość dodatków zarówno darmowych i płatnych jest na tyle duża, że zaspokoi większość potrzeb użytkowników, oczywiście i tu istnieją pewne ograniczenia jednak możemy skorzystać z pracy niezależnych programistów jednak pamiętajmy, że nie wszystkie nasze pomysły będą mogły zostać zrealizowane.

Zanim wybierzemy platformę sprawdźmy czy współpraca Twojego nowego sklepu opartego o dropshipping z hurtownią będzie możliwa, większość usługodawców umożliwia test przez kilka dni czasami miesiąc warto to wykorzystać. Ale nic nie zastąpi maila do obsługi technicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodanie komentarza wymaga zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności.